در این مقاله، وضعیت فعلی استفاده از پرینتر سه بعدی و کارتریج رنگی a126 برای مقاصد آموزشی در مدارس ابتدایی و متوسطه را ارائه می دهیم. پرینت سه بعدی در مدارس به طور عمده به دلیل فقدان محتوای با کیفیت مناسب برای آموزش و آگاهی ناکافی از محیط IT محیط موثر استفاده نمی شود.
به عنوان شواهدی از مشکلات موجود، ما نتایج دو نظرسنجی تجاری را ارائه می کنیم که با وضعیت فعلی استفاده از پرینت سه بعدی در مدارس سروکار دارند.
در سالهای اخیر، تحقیقات تأثیرات پرینت سه بعدی بر آموزش ریاضی را مستند کرده است که در گذشته امکانپذیر نبود. اول، چاپ سه بعدی به دانشآموزان کمک میکند مفاهیم و اثباتهایی (مانند هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، مساحت/حجم) را تجسم کنند که آنها را قادر میسازد تا تفکر ریاضی، انتزاعی و فضایی را توسعه دهند.
برای مثال، Ng و Ferrara (2020) گزارش کردهاند که چگونه دانشآموزان ابتدایی از قلمهای چاپ سه بعدی برای ایجاد منشورها و اهرام خود برای یادگیری ویژگیهای هندسی و مقطع استفاده میکنند.
Dilling و Witzke (2020) یک مطالعه تجربی را برای جذب دانشآموزان برای استخراج مفاهیم مربوط به توابع و حساب دیفرانسیل و انتگرال در دوره راهنمایی انجام دادند.
علاوه بر این، از آنجا که خلاقیت جوهره ریاضیات است، چاپ سه بعدی کاوش و طراحی خلاقانه دانش آموزان را قادر می سازد (به عنوان مثال، Chien & Chu، 2018؛ Ng، 2017). Ng (2017) از دانش آموزان خواست تا یک جاکلیدی با نام خود روی آن طراحی کنند و آن را به صورت سه بعدی چاپ کنند و همچنین باید زمان و هزینه چاپ را در پروژه جاکلیدی سه بعدی در نظر بگیرند.
فراتر از این عکس فوری، تحقیقات دیگر نشان داد که چاپ سه بعدی می تواند به تفکر فضایی و طراحی دانش آموزان کمک کند (Medina Herrera et al., 2019)، و خلاقیت و حل مسئله انتقادی آنها را تسهیل کند (Song، 2019).
میتوانیم ببینیم که چاپ سهبعدی نه تنها درک ریاضی دانشآموزان را دارای داربست میکند، بلکه ابزاری قدرتمند برای تحریک خلاقیت و اکتشاف دانشآموزان برای طراحی اشیاء سهبعدی با استفاده از مفاهیم ریاضی است که یک “A” (هنر و طراحی) در آموزش STEM اضافه میکند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.